Jómagam

Némileg kilógok a retro gyűjtő/kutató hagyományőrzők sorából, mivel sem műszaki végzettségem, sem érintettségem nincs, az utóbbi években hajléktalanszállón dolgoztam szociális munkásként. 2009-ben kezdtem a videógyártást, ekkor még Animecritics néven, mely a “Virgin Touch” nevű hentai-csoda folytán indult hódító útjára, amelynél már kevésnek éreztem, hogy leírom, amit láttam. Az Animecritics érdekessége volt, hogy alapvetően az Angry Video Game Nerd stílusában készült, annak ellenére, hogy kitalálásakor még nem ismertem James Rolfe  munkásságát, freddyD Rossz PC Játékok sorozata volt az egyetlen komoly hatás.

Az Animecritics célja azon borzalmas anime sorozatok bemutatása volt, melyektől óva intettem minden hithű anime rajongót, de persze sokszor éppen az ellenkezőjét értem el a videókkal. Ugyan ma már nem nézek animéket, de sok műre emlékszem vissza kellemes érzésekkel és sokat tanultam, sok jó embert ismertem meg, de nem utolsósorban kitanultam a videoszerkesztést, a kamera előtti szereplést. Persze az Animecritics inkább szólt annak a fiatalabb korosztálynak (az animés tábor az ezredforduló második felétől erősen megfiatalodott), aljas volt és cinikus, elkészíteni sem volt nehéz, hiszen egy maszkos ember felveheti előre a mondandóját.

Miközben az Animecritics sorozattá nőtte ki magát, magam valamiért inkább olyan youtube-ereket követtem, akik a retro videojátékok bemutatóira szakosodtak, a már említett AVGN és Éjjeli Vakond felkeltették bennem a letűnt korok videojátékai iránti érdeklődést, majd az 8bitguy, a Gaming Historian hatására kezdtem el már az Atarian alkotójaként elmélyülni az információkban és többször komolyabb hangvételre váltva informatikatörténeti és technikai részletekkel terhelni a nézőt. Az Atarian-nal a céljaim is komolyabbá váltak, indultam a Ki Mit Tube vetélkedőn, ahol országos 8. helyezést értem el, először az Insert Coin egyesületnek, majd a Neumann János Számítógép-tudományi Társaságnak lettem tagja, az Atarian blog mellett több interjút és kiállításbemutatót készítettem, előadásokat tartottam, megismerhettem rengeteg nagyszerű magángyűjtőt és hazai informatikatörténeti szakértőt, így a 70s és 80s évek informatikája hobbimból hivatásommá is vált.

Hogyan tovább? Remélem, minél részletesebben és körültekintőbben tudom összegyűjteni az Atari 2600 történetét, játékgyűjteményét, magyar nyelven.